Пътуване към Северозападна България

      Не е случайно, че точно тази част на страната - Северозападна България - често е наричана и СевероЗападнала България, да не говорим, че дори и в някои официални медии я наричат "Резерват Северозапад". Но защо? Случайно ли е това или не?
      Тази година, а и миналата - от Западна Европа няколко пъти дойдоха стряскащи резултати от какви ли не проучвания, относно това - колко много е ''пропаднал" региона. Пропаднал - в смисъл, че изживява икономическа и демографска криза. И ако миналата година заглавията в българския а и европейския печат бяха, че Северозападна България е най-бедна в ЕС, то тази година в същия печат - думата "ЕС" е заменена с "Цяла Европа".  Надявам се разбирате каква е разликата между "ЕС" и "Цяла Европа".
      Та - преди няколко дни трябваше да пътувам из тази необятна шир. Маршрутът ми е такъв, че на автогара Плевен имам почивка от около час и половина. Искам да ви кажа, че не ми се налага често да пътувам - последното ми такова пътуване беше през септември, а преди това пътувах през май. Знаех, че в Плевен със сигурност ще има време да изпия едно кафе като "белите хора". Впрочем - като казах белите хора - в Плевен те са все по-рядко срещани, както и в цялата ни Татковина.
      Както и да е - изпих си кафето - стана време да хващам следващия автобус. Качих се в автобуса и там се запознах с едно много приятно момиче. Беше ми интересно какво мисли за тази част от страната - за Северозапада. Тя не се впусна в обяснения, а просто ми разказа една случка от миналата седмица на автогарата в Плевен. Какво ми каза? - Каза ми, че миналият петък, докато чакала автобуса от Плевен, дошли някакви двама с автомати и започнали да викат:
 - Всички на замята, ще ви гръмнем! Залягайте веднага!...
Естествено всички изпоналягали, а не след дълго пристигнал някакъв автобус, от който слезли момче и момиче. Въоръжените започнали да налагат с юмруци момчето, а с момичето се отнесли още по-групо, като я убиждали, ритали, и я дърпали за косите.
      Сега нека се върна на въпроса от началото: Защо наричат Северозападна България "Резерват Северозапад"? В един тълковен речник значението на думата "резерват" е описано по следния начин: Местност, в която природните богатства и животните са под специална закрила.
      Правилно ! - И природните богатства, И животните са под "специална закрила", но населението на тези райони не е природно богатство, още по-малко животно - затова на хората не им остава нищо друго, освен да се правят на животни. Защото - ако по време на комунизЪма битието определяше съзнанието, то сега битието ОНЕВИНЯВА съзнанието. Съжалявам за последното изречение, но съм сигурен, че то изразява най-добре и най-крайно гледната ми точка за подобни "случки".

28ми декември, година 2011

Коментари

Популярни публикации от блога

Глаголи от свършен и несвършен вид - раличаване

Каква е поуката от Смирненската стълба