За българската алчност...


           Българите сме алчен народ. Това стана очевидно от една статия във в-к "Труд" от 22 март 2012г. В тази статия, която беше поместена на заглавната страница на вестника, беше направена една доста интересна аналогия - аналогия, показваща една характерна черта на нашата народопсихология. Става въпрос за една хазартна игра на българските мобилни оператори, която носи името "Големият кеш". Тази игра се "играеше" с SMS-и. Стана ясно, че от тези sms-и, мобилните оператори са натрупали обща печалба от 14,6 милиона лева (без ДДС!) за период от 3 месеца. Ако трябва да бъдем точни, ще бъдем: това са 14 644 000 лева без ДДС. Това е печалбата на мобилните оператори, а печалбата, която е изплатена на победителите в играта е 2,5 млн. лева. Тоест ако сметнем ДДС-то ще видим, че българският sms "играч" е дал малко над 17,5 млн лева (17 572 800лв), за да получи 2,5 млн лева.
       По-интересното обаче е друго. За три месеца мобилните оператори са натрупали печалба от почти 15 милиона лева, а за 9 години от "Българската коледа" събраха 20 милиона лева. "Българската коледа", знаем, е инициатива, която има за цел да събира пари за лечението на болни деца... Тоест - с други думи казано - за 3 месеца българите са дали на Mtel, Globul и Vivacom 15 милиона лева, а за 9 години на "Българската коледа" - 20 млн.лв... Надявам се забелязвате, че става дума в първия случай за тримесечие, а във втория - за почти десетилетие...
       Схващате ли?  Българинът предпочита да влага парите си в предполагаеми печалби, отколкото да ги даде за лечение на болни деца - деца българчета...
Българинът е алчен...
Народът е алчен...
Има нещо отвращаващо в тази история - нещо гнусно и алчно...

Коментари

Популярни публикации от блога

Глаголи от свършен и несвършен вид - раличаване

Каква е поуката от Смирненската стълба